"Jeg lærer dig at køre hensynsfuldt, ansvarsbevidst og frem for alt bliver en sikker bilist"
Birgit Rothborg Laursen

Priser - Hvad koster et kørekort?

Lovpakken indeholder:

29 lektioners teoriundervisning (1 lektion er 45 min.)
 4 kørelektioner på manøvrebane  (1 kørelektion er 45 min.)
 16 kørelektioner på vej (1 kørelektion er 45 min.)
 4 kørelektioner på Køreteknisk Anlæg  (1 kørelektion er 45 min.)

Kr. 17.000,-

Læs mere om lovpakken længere nede på siden.

Flere udgifter - udover lovpakken

Her kan du se, hvilke yderligere omkostninger der er ved at tage kørekort.

Lægeattestca. 600,-
Pasfotoca. 140,-
Prøvegebyr 01.01.2024 (til Staten)1.170,-
Lån af bil til køreprøve (inkl. én kørelektion inden prøven)1.500,-
Færdselsrelateret førstehjælpca. 700,-
Teoribog300,-
Online teoriprøver/3 måneder300,-

Evt. ekstra kørelektioner kr. 550,-  pr. lektion (1 lektion er 45 min.)

*Priser på ovennævnte kan variere.

Kontakt mig gerne herfra, hvis du ønsker yderligere informationer angående priser.

Bemærk
  • Førstehjælpskursus er 4 timers hjerte-lunge-redning (HLR) samt 4 timers færdselsrelateret førstehjælp.
    Beviset må højst være 1 år gammelt den dag der berammes (bestilles) en køreprøve.
  • Information om førstehjælpskurser finder du hos min kollega i Slagelse Tors , tilmeling her: Tilmelding førstehjælpkursus
  • Gebyr til Staten er for teoriprøve og køreprøve. Hvis du ikke, mod forventning, består teoriprøven eller køreprøven første gang, skal du betale et nyt gebyr på samme beløb.

Generhverve førerretten - se priser her

Ønsker du priser på, hvad det vil koste dig at generhverve førerretten, må du gerne kontakte mig. Der kan være forskel på, hvor meget du skal igennem, alt efter grunden til du mistede din førerret.

Det kan være:

• Ubetinget frakendelse
  • Betinget frakendelse
  • Kontrollerende køreprøve
  • Kørselsforbud (særlig køreundervisning)
  • Spirituskørsel
  • Vejledende Helbredsmæssig Køretest (VHK)
  • Ombytning af kørekort
  • Klippekort

www.politi.dk kan du se priserne for gebyr.

Lovpakken - er den nødvendig og hvorfor?

Lovpakken er designet til at sikre, at dem der ønsker at opnå et kørekort, har den nødvendige viden og færdigheder til at køre sikkert på vejene. Her er nogle af de hovedårsager, hvorfor det kan være påkrævet:

• Sikkerhed
    Lovpakken sikrer, at føreren har en grundlæggende forståelse af trafikregler, skiltning og andre aspekter af sikker kørsel. Dette bidrager til at minimere risikoen for ulykker og fremme trafiksikkerheden.
  • Regulering
    Lovpakken fungerer som et reguleringsmiddel for at sikre, at alle førere opfylder mindstekravene for at få et kørekort. Dette er vigtigt for at opretholde en vis standard i trafikken.
  • Færdigheder
    Den praktiske del af lovpakken indebærer normalt kørsel med en instruktør, der evaluerer førerens færdigheder. Dette hjælper med at sikre, at føreren har de nødvendige kompetencer til at håndtere køretøjet forsvarligt.
  • Forståelse af lovgivning
    Lovpakken kræver typisk, at aspirerende førere lærer og forstår de relevante trafikregler og lovgivning. Dette er afgørende for at undgå overtrædelser og sikre, at føreren kender sine rettigheder og pligter på vejene.
  • Ansvar
    Gennemførelse af en lovpakke sender en klar besked om, at kørekortindehaveren har gennemgået nødvendig træning og er ansvarlig nok til at deltage i vejtrafikken.

Tilmelding til teorihold

Du kan tilmelde dig teorihold hos Birgits køreskole her.

Birgits Køreskole er medlem af:
Dansk Kørelærer - Union (DK-U)
Logo for  Dansk Kørelærer - Union (DK-U)
Birgits Køreskole v/ Birgit Rothborg Laursen
Pedersborg Huse 1, 4180 Sorø